Урок № 35 (гр.17/22)

 22.03.2023

Урок №35

Тема: Гігієнічні вимоги до чистої білизни та до прибирань перукарень.

Протягом робочого дня повітря перукарні змінюється як у робочих залах,
так і в підсобних приміщеннях. Зміна повітря пов'язане не тільки з його забрудненням
частинками обстрижених волосся, лусочками шкіри. Серед відвідувачів перукарні
можуть перебувати хворі, і в повітря приміщення можуть потрапляти хвороботворні
 мікроби. Крім того, в повітрі перукарні може бути багато пилу, яка заноситься
 відвідувачами з взуттям та одягом. Звідси стає зрозумілим, яке велике значення має
чистота в перукарні.

У всіх приміщеннях перукарні необхідно проводити так звану поточну прибирання.
 Щодня після закінчення роботи або до її початку проводиться більше ретельне
 прибирання. Не рідше одного разу на місяць перукарню закривають на санітарний день.

У поточну прибирання протягом робочого дня входять: збір обстрижених волосся,
 миття бритвених приладів, збір використаної білизни і т. д.

Після кожної стрижки волосся необхідно зібрати в спеціальний совок безпосередньо
 у робочого місця майстра, так як при підмітанні обстрижених волосся через весь
 робочий зал до підсобного приміщення пил, а разом з нею волосся, обрізки нігтів,
лусочки шкіри, мікроби піднімаються в повітря, яким дихають майстра і відвідувачі.
Крім того, можливе осідання бруду на чисті інструменти, білизну та ін Зібрані волосся
забирають в підсобне приміщення і складають у відро (бак) з щільною кришкою або в
пакет з крафт-паперу. Після закінчення робочого дня волосся необхідно спалити або
 вивезти в пакеті на міське звалище.
Для прибирання приміщень перукарні рекомендується застосовувати пилосос.

Після обслуговування кожного відвідувача необхідно ретельно вимити бритвений прилад або маникюрную чашку мочалкою у спеціальній раковині гарячою проточною водою. Вимиті бритвені прилади і манікюрні чашки зберігають у спеціальній шафі окремо від брудних.

Після обслуговування кожного відвідувача залишається використане брудну білизну
(пеньюар, серветка, рушник). Це білизну треба відразу передавати в підсобне
приміщення, де прибиральниця струшує з нього волосся, просушує і складає в скриню
або бак для брудної білизни.

По закінченні робочого дня або до його початку всі приміщення перукарні ретельно
прибирають. Збирання належить проводити тільки вологим способом. Миють підлоги,
раковини, протирають дзеркала, стіни, меблі, вікна, очищають від пилу і волосся все
 обладнання.

У проведенні санітарного дня повинен брати участь весь персонал перукарні.
 У всіх приміщеннях обмітають пил зі стін і стель, стіни протирають і дезінфікують
0,2 - 0,5%-ним освітленим розчином хлорного вапна або 0,5%-им розчином хлораміну.
Слід обов'язково відсувати туалети, щоб прибрати осілу там пил і волосся, мити люстри
 і плафони настінних світильників, радіатори опалення, вікна та двері.
Умивальні раковини в робочому залі і в підсобному приміщенні ретельно чистять і миють
. Вбиральню дезінфікувати освітленим розчином хлорного вапна.
У підсобному приміщенні чистять і миють бачки для збору обстрижених волосся,
брудної білизни і використаних бритвених кистей.
Слід зробити прибирання в індивідуальних шафках і тумбочках майстрів.

Дезінфікуючі розчини хлорного вапна різної концентрації готують з так званого маточного
 розчину (10%-ного розчину хлорного вапна). Для його приготування в 10 л води (1 відро)
 розчиняють 1 кг сухого порошку хлорного вапна. Отриману суміш ретельно перемішують
 і, закривши кришкою, залишають на добу в темному місці (на світлі розчин втрачає
свої властивості). Потім відстоявся (прояснений) розчин зливають в бутель з темного
 скла, щільно закривають пробкою і зберігають у темному місці не більше 5 діб.
З цього розчину готують 0,5 - і 0,2%-і дезінфікуючі розчини хлорного вапна, для чого
на 10 л води беруть відповідно 500 і 200 г маточного розчину. Сухий порошок хлорного
 вапна належить зберігати в сухому прохолодному місці без доступу світла.
В іншому випадку дезінфікуючі властивості можуть бути втрачені.

Щоб отримати 0,5%-ний розчин хлораміну, 50 г порошку розчиняють у 10 л води.
Термін зберігання такого розчину не повинен перевищувати 15 днів.

Побілку і фарбування приміщень перукарень проводять не рідше 1 разу на рік,
 у разі необхідності (за вимогою санітарно-епідеміологічної станції) - частіше.
У перукарні для обслуговування відвідувачів вживають такі види білизни:
пеньюари, серветки та рушники.

При гоління, стрижці, причісуванні та інших видах робіт плечі відвідувача повинні бути
прикриті чистим білим пеньюаром, що не були в користуванні, між шиєю і пеньюаром
 прокладена чиста серветка, а для покриття підголівника в чоловічому залі можна
використовувати паперову серветку, яка підлягає зміні після кожного відвідувача.

Пеньюар - це простирадло, зібрана у шиї у вигляді пелерини. При гарячої завивці
користуються, пеньюаром з легкого шовкового матеріалу, а при фарбуванні волосся-з
темної тканини. Іноді пеньюар має рукава. Останнім часом застосовують пеньюари
 з хлорвінілу, так як до них не прилипають стрижені волосся, лусочки шкіри.
 Вони не вимагають прання в пральні, їх дезінфікують в 0,5%-ном розчині хлораміну.
Крім того, вони значно дешевше пеньюарів з білого щільного матеріалу.

Серветки виготовляють з білого щільного матеріалу розміром 75x40 см, розмір серветок
 для компресу після гоління 40X40 см.

При обслуговуванні кожного відвідувача слід використовувати тільки чисту білизну.
Вживане білизна забруднено волоссям, пилом, лусочками шкіри, мікробами.
Якщо білизна буде повторно використовуватися, то що знаходяться на ньому
 хвороботворні мікроби можуть викликати у відвідувачів різні захворювання шкіри,
волосся і нігтів.
Тому в перукарні повинен бути постійний запас чистих пеньюарів, серветок і рушників.
 У «Санітарних правилах по пристрою, обладнання та утримання перукарень» зазначено, що перукарня повинна мати наступний запас білизни з розрахунку на одне робоче місце: для чоловічого залу-360 серветок, 60 пеньюарів і 30 рушників; для жіночого залу - 60 серветок,
40 пеньюарів , 40 рушників; для манікюру - 90 серветок, 12 рушників.

Зазначена кількість білизни ділиться наступним чином: третина білизни повинна
знаходитися в чистому вигляді в перукарні, третина білизни - в пральні і третина -
 у дорозі між пральні та перукарні.

Чиста білизна слід зберігати в спеціальній коморі або в закритих шафах, а білизну,
яка видається майстру або манікюрниці для роботи - в тумбочці туалету або ящику
 стола. Зберігати чисте і брудна білизна в одній тумбочці категорично забороняється,
 оскільки це може сприяти поширенню шкірних захворювань серед відвідувачів.
 Тому використане (колишнє один раз у вжитку) білизна передають у підсобне
приміщення, де його зберігають у баках або ящиках з щільно закриваються кришками.
 Вологу білизну перед відправкою в пральню слід висушити в підсобному приміщенні
 чи комори для зберігання брудної білизни за допомогою спеціальної сушарки або
в електросушильній шафі. Сушилку обладнають над радіаторами центрального
опалення. Категорично забороняється використовувати для сушіння білизни апарати
 для сушіння волосся.
Відправляли в прання білизну необхідно ретельно очистити від прилиплих обстрижених
 волосся. Найбільш зручно це робити за допомогою пилососів. Прання білизни
 для перукарень виробляють в пральнях за спеціальною технологією з обов'язковим
кип'ятінням і з наступним прогладжуванням, що гарантує ефективну дезінфекцію білизни
, оскільки температура гладящімі поверхні досягає 1500 С. Прати білизну в приміщенні
перукарні категорично забороняється. Не можна також прати перукарське білизна
будинку, так як це може призвести до поширення заразних захворювань серед
 членів сім'ї.

У великих перукарень є посаду кастелянші, в обов'язки якої входить доставка в пральню
 брудної білизни та отримання чистого. Крім того, у віданні кастелянші знаходяться
 комори чистої і брудної білизни. На початку робочого дня кастелянша кладе в шафу
 запас чистої білизни на зміну в кількості, що відповідає санітарним нормам.
Білизна, яке після вживання накопичується в підсобному приміщенні, кастелянша
складає в кінці зміни до комори для брудної білизни. В обов'язок кастелянші входить
 також приготування розчину хлораміну і розчину хлорного вапна для дезінфекції
 (докладніше див «Дезінфікуючі засоби»), а також видача дезінфікуючих засобів
 майстрам і манікюрниці.

Домашнє завдання: скласти конспект уроку.



Немає коментарів:

Дописати коментар