08.09.2022
Урок № 4
Тема: Закон України про захист прав споживачів.
ПРАВА
СПОЖИВАЧІВ ТА ЇХ ЗАХИСТ
Стаття 4. Права та обов'язки споживачів
1. Споживачі під час укладення, зміни,
виконання та припинення договорів щодо отримання (придбання, замовлення тощо)
продукції, а також при використанні продукції, яка реалізується на території
України, для задоволення своїх особистих потреб мають право на:
1) захист своїх прав
державою;
2) належну якість
продукції та обслуговування;
4) необхідну, доступну,
достовірну та своєчасну інформацію державною мовою про продукцію, її кількість,
якість, асортимент, її виробника (виконавця, продавця) відповідно до Закону України "Про забезпечення
функціонування української мови як державної";
4-1)
обслуговування державною мовою відповідно до Закону
України "Про забезпечення функціонування
української мови як державної";
5) відшкодування майнової та моральної шкоди, завданої внаслідок недоліків продукції (дефекту в продукції), відповідно до закону;
6) звернення до суду та
інших уповноважених державних органів за захистом порушених прав;
7) об'єднання в
громадські організації споживачів (об'єднання споживачів).
2. Споживачі також мають
інші права, встановлені законодавством про захист прав споживачів.
1) перед початком
експлуатації товару уважно ознайомитися з правилами експлуатації, викладеними в
наданій виробником (продавцем, виконавцем) документації на товар;
2) в разі необхідності
роз'яснення умов та правил використання товару - до початку використання товару
звернутися за роз'ясненнями до продавця (виробника, виконавця) або до іншої
вказаної в експлуатаційній документації особи, що виконує їх функції;
3) користуватися товаром
згідно з його цільовим призначенням та дотримуватися умов (вимог, норм, правил),
встановлених виробником товару (виконавцем) в експлуатаційній документації;
4) з метою запобігання
негативним для споживача наслідкам використання товару - застосовувати
передбачені виробником в товарі засоби безпеки з дотриманням передбачених експлуатаційною
документацією спеціальних правил, а в разі відсутності таких правил в
документації - дотримуватися звичайних розумних заходів безпеки, встановлених
для товарів такого роду.
Стаття 5. Захист прав споживачів
1. Держава забезпечує
споживачам захист їх прав, надає можливість вільного вибору продукції, здобуття
знань і кваліфікації, необхідних для прийняття самостійних рішень під час
придбання та використання продукції відповідно до їх потреб, і гарантує
придбання або одержання продукції іншими законними способами в обсязі, що
забезпечує рівень споживання, достатній для підтримання здоров'я і
життєдіяльності.
2. Держава створює умови
для здобуття споживачами потрібних знань з питань реалізації їх прав, в тому
числі шляхом розробки та проведення відповідних освітніх програм.
3. Захист прав споживачів
здійснюють центральний орган виконавчої влади, що формує та забезпечує
реалізацію державної політики у сфері захисту прав споживачів, центральний
орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного
контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів, місцеві державні
адміністрації, інші органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування
згідно із законом, а також суди.
Захист прав споживачів у
сфері безпечності та якості харчових продуктів, інформування про їх
властивості, у тому числі маркування, здійснює центральний орган виконавчої
влади, що реалізує державну політику у сфері безпечності та якості харчових
продуктів.
Стаття 6. Право споживача на належну якість продукції
1. Продавець (виробник,
виконавець) зобов'язаний передати споживачеві продукцію належної якості, а
також надати інформацію про цю продукцію.
2. Продавець (виробник,
виконавець) на вимогу споживача зобов'язаний надати йому документи, які
підтверджують належну якість продукції.
3. Вимоги до продукції
щодо її безпеки для життя, здоров'я і майна споживачів, а також навколишнього
природного середовища встановлюються нормативно-правовими актами, в тому числі
технічними регламентами.
4. Забороняється введення
в обіг фальсифікованої продукції.
5. Виробник (виконавець)
зобов'язаний забезпечити використання продукції за призначенням протягом строку
її служби, передбаченого нормативно-правовим актом або встановленого ним за
домовленістю із споживачем, а в разі відсутності такого строку - протягом десяти
років.
Виробник (виконавець)
зобов'язаний забезпечити технічне обслуговування та гарантійний ремонт
продукції, а також її випуск і поставку для підприємств, що здійснюють технічне
обслуговування та ремонт, у необхідному обсязі та асортименті запасних частин
протягом усього строку її виробництва, а після зняття з виробництва - протягом
строку служби, в разі відсутності такого строку - протягом десяти років.
Перелік груп технічно
складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту (обслуговуванню)
або гарантійній заміні, встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Домашнє завдання: скласти конспект уроку.
Немає коментарів:
Дописати коментар