Урок №9 (гр.14/21) Санітарія та гігієна

 19.12.2022

Урок №9

Тема: Документація перукарень.

В усіх перукарнях повинні бути: санітарний журнал,
прошнурований, пронумерований та завірений печаткою підприємства і
територіальної СЕС, журнал медичних оглядів, а також витяг з цих
Правил.


Довіряючи працівникам перукарського салону свою зовнішність, споживачі, разом з тим, довіряють їм і своє здоров’я, тому законодавство про захист прав споживачів надає гарантії, які допоможуть захиститися від недобросовісних підприємців, що володіють перукарнями, салонами краси, та непрофесійних працівників цієї сфери.

     Відповідно до Правил побутового обслуговування населення, які затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 16.05.1994 № 313 «Про затвердження Правил побутового обслуговування населення», споживачі мають право:

  • на отримання повної, доступної та достовірної інформації про послуги і виконавця;
  • на безпеку послуг для життя, здоров’я, майна та навколишнього природного середовища;
  • на перевірку якості наданої їм послуги.

     При відвідуванні перукарні споживачу перш за все необхідно звернути увагу на зовнішню інформацію закладу побутового обслуговування. На фасаді обов’язково має бути зазначено державною мовою його назву, найменування власника або уповноваженого ним органу, режим роботи. Якщо цих атрибутів немає, то краще обійти такий заклад стороною.

     Потрібно уважно ознайомитись з кутком споживача, в якому повинна бути така інформація:

  • перелік послуг, що надаються; прейскурант;
  • витяг із Закону України «Про захист прав споживачів» у частині надання послуг;
  • перелік гарантійних зобов’язань виконавця послуг і нормативно-технічних документів вимогам, яким повинні відповідати послуги;
  • інформація про повне найменування виконавця, його адреса, номери телефонів, прізвище, ім’я та по батькові керівника (власника);
  • копії свідоцтва про державну реєстрацію;
  • номери телефонів органів виконавчої влади, що здійснюють захист прав споживачів.

     Куток споживача повинен розміщуватися на видному та доступному для споживачів місці.

     На робочому місці виконавця послуг має розміщуватися табличка з його прізвищем.

     Перукар зобов’язаний надати клієнту достовірну інформацію про якість косметично-парфумерних засобів і їх застосування, на вимогу споживача надати документи, що підтверджують якість та безпеку на ці препарати та обладнання.

     Споживач має право перевірити строк придатності, якість косметично-парфумерних засобів. При їх застосуванні перукар повинен провести тест на чутливість шкіри замовника та з’ясувати, чи є у нього протипоказання щодо застосування речовин, які входять до складу препаратів.

     При розрахунку за надані перукарські послуги споживачу необхідно вимагати видачу документа, що засвідчує факт надання послуг. Але, на жаль, на практиці цим нехтують. У разі відсутності розрахункового документа (касового чека, квитанції тощо) споживач при наданні неякісних послуг та порушень правил надання послуг не зможе захистити свої права в контролюючих органах чи в суді, тому що не зможе довести, що отримував послуги саме в цьому закладі.

Домашнє завдання: скласти конспект уроку.

Немає коментарів:

Дописати коментар